lördag 19 november 2011

Världen där bortom...

Ibland vill man bara bort... Bort härifrån. Få leva mänskligt. Inte sitta fast, och bara åka fram och tillbaka till ICA. Jag brukar titta på himmelen och tänka, det finns en värld där bortom... En oändlig värld. Frisk luft. Och doften av frihet, och dit ska jag komma innan jag dör. Jag ska känna känslan av lycka... 
Sen kommer jag att tänka på att i den andra änden kanske vi är världen med lycka som alla vill till. Kanske dom sitter där och vill komma hit. Vi kan känna lycka här med... Vi kan andas frisk luft med. Och vi kan känna doften av frihet här också. Man ska inte tro att man har det förfärligt, för det har man inte. Glöm den där världen bortom. Inse hur bra du har det här, och tänk på alla glada minnen och alla roliga saker man faktiskt kan göra och har gjort. Om man bara öppnar ögonen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar