onsdag 30 november 2011

Jag gillar dig precis som du är!

Jag gillar dig precis som du är... Du behöver inte ändra på dig för att passa in. Du har din egen stil, och det räcker. Tänk om alla hade sett likadana ut? Skulle inte det vara jobbigt? Och om alla hade hållt med en person hela tiden som robotar... Tänk själva, klä er som ni vill och våga säga emot! 
Jag minns när jag var nåt år yngre eller något... Jag vågade inte säga emot... Jag vågade inte klä mig på mitt sätt... Jag var livrädd för mobbning. 
Det var hemskt. Men nu blir jag hela tiden bättre och bättre på det! Och jag märker att jag har fler vänner för att jag kan vara lite mer mig själv. Så om du är utsatt för något sånt här, eller era barn kanske, så kan jag tipsa er om en sak... Våga säga emot! Våga ta plats! Våga klä er som ni känner! Våga bli förbannad om någon gör något elakt mot dig!  Och det viktigaste... Säg ifrån när någon annan blir mobbad! 


Och ni som inte har det så... Just eran kompis kanske känner så, men säger inget. Så kommentera inte dåliga saker om andras stilar och om hur dom känner. Man får bara säga snälla saker! 


Jo, en sak till... Jag använder faktiskt höga klackar! Och det behöver ingen kommentera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar