torsdag 29 december 2011

Alla är bra på nåt!

Känner du att du inte är till nytta? Känn inte så! Alla har fått en "gåva"... Det finns inte en enda människa som inte är bra på nåt! Jag har upptäckt att jag kan spela innebandy, och jag kan säkert mycket mer... Precis som ni! Våga prova nya saker! Det är på det sättet man tar sig framåt i livet... Om man inte vågar, hur vet man då vad man är bra på? Om du t ex är jätte duktig på att måla, men tror att du inte är det, så provar du inte... då slänger du bort en chans att få ett toppen liv bara för att du inte provar! Våga chansa! Om du provar och märker hur duktig du är så kan du bli känd om du vill det, annars kan du bara hålla på med det för att det är kul... Man måste leta, man måste göra bort sig och man måste våga! Om man tycker något är roligt, och inte tycker att man är så bra på det... Öva, öva, öva! När man övar så lovar jag att man blir bättre, men man kanske inte tycker att man blir det. Det blir man!
Det kan ta år innan man hittar nåt som man är bra på, men det finns där inne i ditt lilla skafferi någonstans!

2 kommentarer:

  1. En sak är i alla fall säker och det är att Du är bra på att tänka positivt och skriva om det!
    Kram från Din stolta Faster Lotta :)

    SvaraRadera
  2. Emilia Du är verkligen bra på att skriva! Du skriver väldigt djupa blogginlägg!
    Och Jag håller med om det du skrev att Man ska öva för att bli bättre m.m. <3 :)

    Emma i Din klass!!!

    SvaraRadera