fredag 2 december 2011

Gjort är gjort...

Ni har säkert gjort något dumt eller elakt i ert liv, som ni gick runt och tänkte på och tyckte att ni var dumma. Tänk inte så... Alla gör något dumt i sitt liv. Det måste man, för det är så man lär sig. Om man försöker att vara perfekt och aldrig göra något dumt, så lär man sig inte. En gång så råkade jag på nåt sätt göra så att bilnycklarna hamnade i bilen när bilen låstes... Jag blev helt vit, och kämpade för att få ut dom, men det var meningslöst. Jag blev tvungen att gå till pappa och erkänna vad som hänt. När jag berättade det så gick vi till bilen och samarbetade, och allt löste sig. Pappa var inte arg, men han sa att jag helst inte skulle göra om det... Efter det så tänkte jag på det i flera dagar. Jag skämdes. Men efter ett tag så kom jag på, det hjälper ju inte att bara gå och tänka att man är dum... Visst ska man inte göra om det, men hata inte dig själv för det. Som sagt, alla gör något dumt i sitt liv.

Du är också en människa! Ingen har rätt att säga att du är dum för att du råkat göra något lite klantigt! Alla gör det!

Resultat: Det är ingen ide att tycka illa om sig själv. Gjort är gjort och det kan man inte ändra på, men gör helst inte om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar