måndag 12 december 2011

Ligg inte och lata dig hela dagarna... Följ med och ha kul!

En morgon när jag försökte att stiga upp kände jag bara, "Nej! Jag vill inte till skolan...". Är det någon ide att tänka så? Varför gör man det? Mitt resultat blev ju bara att jag blev försenad...
Visst, man kanske är trött, och det kanske är det tråkigaste ämnet just den dagen... Men det hjälper ju inte att bara ligga där. Man blir inte piggare då. Man blir tröttare, och tänker bara mer och mer att man inte orkar ta sig upp. Men ett tips är att, så fort man vaknar säger man högt till sig själv "Äntligen morgon!" och kliver genast upp ur sängen och klär på sig, tar en dusch eller vad man nu brukar börja med... Då blir man pigg och tar sig till skolan/jobbet lätt!
Om man inte går till skolan/jobbet, vad händer då? Man ligger efter i arbeten. Man träffar inga kompisar och man har ingen energi... Visst har man ingen energi efter skolan/jobbet heller, men då är man härligt trött! Och om man går till skolan/jobbet så kanske man följer med någon hem och har lite kul!
Om det är det tråkigaste ämnet, så tänk bara på dom ämnena som är ok den dagen, eller ditt favorit ämne kanske är den dagen... Tänk positivt, det lönar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar